Gebelikte Egzersiz

gebelikte egzersiz

Gebelik dahil olmak üzere yaşamın tüm aşamalarında düzenli fiziksel aktivite sağlık için yararlıdır.

Gebelikde fiziksel aktivite ,az risklidir ve çoğu kadındada yararlı olduğu bilinmektedir.  Ancak gebelikte oluşan anatomik ve fizyolojik  değişikliklere uygun egzersiz yapılması gerekir.

Gebenin önce egzersiz yapmasına engel olacak tıbbi bir sorunu varmı  muayne ve sorgulama ile öğrenilmesi gerekir.

Gebelik sırasında düzenli fiziksel aktivite fiziksel kondüsyonu sağlar, kilo yönetimine yardımcı olur, obesite ve gebelik diyabeti  riskini azaltır ve psikolojik iyilik halini arttırır.

Obstetrik veya tıbbi sorunu olan gebelerin egzersizleri bireysel olmalıdır.

Gebelik sırasında aerobik egzersizinin kesin kontrendike olduğu durumlar: Hemodinamik olarak önemli bir kalp hastalığı varsa, restrktif akciğer hastalığı, servikal yetmezlik ve serklaj, prematür doğum riski olanlar, gebelik 2. ve 3. trimesterinde kanama , plesenta previa, gebelikte hipertansiyon, şiddetli anemi

Gebelik sırasında egzersizin relatif kontrendikasyon durumları: Anemi, değerlendirilmemiş kardiyak aritmi, kronik bronşit, kötü kontrollü tip I diyabet, aşırı morbit obez, intrauterin gelişme geriliği, kötü kontrollü hipertansiyon, ağır sigara içicisi ise

Gebelik sırasında mutlak ve relatif bir kontrendikasyon yoksa aşağıdaki faaliyetleri başlatkmak ve devam ettirmek iyidir:

Yürüyüş, yüzme, sabit bisiklet, düşük dereceli aerobik, gebelik yogası, gebelik platesi.

Hamilelik sırasında egzersizi bırakmak için uyaı işaretleri: Vajinal kanama, düzenli ağrılı kasılmalar, amniyotik sıvı sızıntısı, efor öncesi nefes darlığı, baş ağrısı, göğüs ağrısı, dengeyi etkileyen kas zayıflığı, baldır bacak ağrısı veya şişliği.